P.M.U.D. Pitești - MOBILITATE ALTERNATIVĂ

REȚEAUA PENTRU PIETONI

Circulația pietonală se desfășoară pe trotuarele care sunt de regulă elemente ce fac parte din profilul transversal al străzilor și se desfășoară de o parte și de alta a părții carosabile.

Lățimea trotuarelor trebuie să fie multiplu de 0,75 m și este în funcție de categoria de folosință a străzii.

Continuitatea traseului la traversarea străzilor este asigurată de zone marcate la sol și semnalizate cu indicatoare de circulație.

Menționăm că în zona centrală a orașului este amenajată o zonă pietonală din punct de vedere peisajer, aceasta are rol comercial dar și de promenadă. Această zonă reprezintă singura zonă pietonală amenajată din oraș. Zona pietonală este amenajată pe un segment din strada Victoriei, zonă ce are ca punct final o piață urbană, loc unde se amenajează târguri sezoniere.



Continuitatea traseului la traversarea străzilor este asigurată de zone marcate la sol și semnalizate cu indicatoare de circulație. Traversarea se poate face pe la trecerea de pietoni amenajată la sol, sau prin intermediul unor pasaje pietonale. Pe bulevardul I.C. Brătianu se remarcă câteva astfel de pasaje, în cadrul acestora sunt amenajate și spații comerciale de dimensiuni reduse.

Rolul acestor pasaje pietonale este de a permite pietonilor traversarea arterei de circulație fără a perturba traficul rutier, prin intermediul unei treceri de pietoni semnalizată corespunzător sau semaforizată. Pentru fluidizarea traficului și crearea unui parcurs continuu aceste pasaje sunt benefice.

REȚEAUA DE PISTE PENTRU BICICLETE

Sistemul de piste de bicicliști reprezintă totalitatea traseelor special amenajate și semnalizate corespunzător dedicate bicicliștilor; acestea pot fi realizate fie pe partea carosabilă, fie pe trotuar sau în afara acestora.

Scopul unei rețele de căi de circulație pentru biciclete este să conecteze zonele de pornire și de destinație din cadrul unui teritoriu, să dea libertate de mișcare bicicliștilor și să le asigure accesul în zonele de interes pentru aceștia, astfel pentru utilizarea eficientă a sistemului, rețeaua de piste de bicicliști ar trebui conectată cu alte mijloace de transport dotate cu facilitățiile necesare pentru bicicliști. Prin realizarea unui sistem de piste pentru biciclete care să deservească stațiile de transport public s-ar putea asigura premizele creșterii numărului de deplasări cu transportul public urban, ceea ce ar determina reducerea deplasărilor cu autoturismul.

Crearea unui sistem coerent de piste pentru biciclete în cadrul municipiului Pitești este dificil de realizat din cauza reliefului municipiului. În prezent, în cadrul municipiului sunt amenajate un număr redus de piste pentru biciclete, iar acestea nu sunt conectate într-un sistem. Fiind amenajate în cea mai mare măsură în parcuri, principalul rol al acestora este recreativ. Singurele artere de circulație pe care sunt amenajate piste pentru biciclete sunt Calea Bucureşti, Strada Bucovinei și Calea Dră¬gășani, pistele fiind amenajate pe trotuar și sunt delimitate de spațiul pietonal prin marcaje longitudinale. În prezent sunt în execuție piste pentru biciclete în cartierul Trivale.