P.M.U.D. Pitești - Transport marfă

TRANSPORT DE MARFĂ

România a făcut unele progrese în facilitarea comerțului și logistică în ultimii ani, fapt care se reflectă în clasamentele internaționale. Performanța lanțurilor de aprovizionare internaționale este măsurată cu ajutorul Indexului de performanță logistică (L.P.I) al Băncii Mondiale în 2012. Potrivit indicelui de performanță logistică lansat recent, România s-a mutat la poziția 54 în 2012, reprezentând 63,8% din cel mai mare participant, care comparativ cu poziția 59 sau 59,1% din L.P.I. anterior (2010) și poziția 51 sau 59,8%, în LPI din 2007.

Sectorul logistic din România este la o răscruce. Fiind situat strategic la intersecția mai multor drumuri care leagă Europa de Vest și de Est, precum și nordul de sud și, de asemenea, pe axele de tranzit dintre Europa și Asia, subliniază importanța unei infrastructuri bine dezvoltate pentru România. Cu toate acestea, infrastructura de transport din România nu este bine privită de către operatorii de transport și datele din componenta internă L.P.I. validează aceste concluzii: infrastructura de transport este slabă, investițiile sunt reduse, este fragmentată și variază în ce privește calitatea.



Transportul de marfă se efectuează cu mijloace de transport de capacitate diferite (mici, mijlocii, mari) și de cele mai multe ori se înscriu, în funcție de furnizor și beneficiar pe rețeaua de străzi a Municipiului Pitești, înscriindu-se în circulația generală cu consecințele de rigoare (gabarit, viteză de deplasare) conducând în multe situații la blocaje.

Pentru protecția orașului au fost stabilite trasee ocolitoare care se înscriu pe arterele: Bd. Petrochimiștilor, Str. Lânăriei, Str. Târgul din Vale, Str. Costache Negri, Pasajul rutier Podul Viilor, Str. Depozitelor, autostrada A1, drumurile naționale DN 65, DN 65B, DN7.